16 Nisan 2016 11:21   şikayet Et
mebalak

Köpeğimi ekmek, kemik veya yal ile besleyebilir miyim?
Merhaba arkadaşlar. Benim bir çoban köpeğim var. Sahibi öldü, sokakta kalmasın diye bende sahiplendim. Yaklaşık 1.5 - 2yaşlarında. Bikaç haftadır günde bir öğün 3 ekmek sıcak suyla ıslatıp suyunu sızdırıp veriyorum. 3 günde birde kemik günü var. Bazen tüm yemeği silip süpürüyo, bazen kapında bıraktığı zamanlar oluyo. Arpa unuyla yapılan yal kullanmayı düşünüyorum. Kullanmalımıyım böyle devammı etmeliyim ya da yaptığım her ikiside yanlışsa nasıl beslemem gerektiği konusunda bilgi sahibi arkadaşların yardım etmesini rica ediyorum. Teşekkürler..

25 Mayıs 2016 04:14 tarihinde düzenlenmiş. | (1 kişi bunu patiledi.)

Gelen Cevaplar
16 Nisan 2016 13:51
panpo

Orijinalden alıntı: mebalak

Orijinalden alıntı: panpo

Orijinalden alıntı: mebalak

Orijinalden alıntı: panpo

Orijinalden alıntı: mebalak

Teşekkür ediyorum tavsiyeleriniz için. Amacım sizle tartışmak deil. Sadece doğru yolu bulmaya çalışan bi çocuk gibi biraz fazla sorguluyorum😄

sorgulamanıza kimsenin lafı olamaz ancak köpeğin ırkı boyutu ne olursa olsun ekmekle beslersiniz buradaki hiç kimse buna doğru demez ya bize kendim mama hazırlayacağım derseniz onu da tarif ederiz ama astarı yüzünden pahalıya gelir 


Peki sizin önerdiğiniz mama nasıl kullanılıyor? 30 kilolul bir köpeğe kaç ay gidiyor?

sizin anlatmanızdan 50 kiloluk bir köpekten bahsediyorsunuz zanettim en az 1 ay gider 
paketin üzerinde ne miktarda vereceğiniz zaten yazar 
ama köpeğinizin yiyeceği 400-500 gram arası olacaktır diye tahmin ediyorum


Teşekkürler

rica ederim

(1 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

16 Nisan 2016 13:53
mrboler

Öncelikle yal 50 yil öncesinde bile herkesin kullandığı bir method değildi. Yal hayvanin hızlı kilo almasını ve tok kalmasını saglar. Hayvan et mi yer kemik yesin diyen bir zihniyetin eseridir. Bunlar benim değil babamın tecrübesi. Kendi köpeğim oldugunda mama aldigimi soyledim babama babamda mamalara guveb olmaz etle, tavuk ve sebzeyle Besle diye bana tavsiye verdi. Bende bilmiş bilmiş oyle olur mu bu mamanin icerisinde bir suru vitamin minarel var falan diye konuştum. Sonra öğrendimki doğrusu çiğ beslemekmis.
Yani yal köpek için bir besin olmamıştır. Köpeğinin sadece iri gorunmesini isteyen dagda diger hayvanların ondan korkmasini isteyen kisilerin kullandığı faydasi olmayan bir besin türüdür.
Aslında 50 yıl once köpekler hakkında gerçekten bilgi sahibi olan kişilerde bizim simdi söylediğimiz çiğ diyeti uyguluyorlardi.

(5 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

16 Nisan 2016 14:12
sokodostu

Çok güzel yapmışsın sahiplenmekle genç dostum, gerisi kolay öğrenilir. Öğrenmesi zor olan böyle bir masumu sahiplenecek vicdana sahip olmak, empati yapmak, takdir etmeyi öğrenmek. Neyse, senin durumun için en uygun olanı kuru mama + takviye ile beslemek. Kuru mama olarak temizmama.com - Bonacibo kullanabilirsin, çok kaliteli olmasa da en azından katkılı değil, sağlıklı mamalar arasında ( en azından bildiğimiz bu ). 2 günde bir öğün olmak üzere de yukarı da ki tarifi hazırlayıp verirsen hayvanı bağırsakları da çalışmış olur.

(3 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

16 Nisan 2016 19:56
mebalak

Orijinalden alıntı: sokosahibi

Çok güzel yapmışsın sahiplenmekle genç dostum, gerisi kolay öğrenilir. Öğrenmesi zor olan böyle bir masumu sahiplenecek vicdana sahip olmak, empati yapmak, takdir etmeyi öğrenmek. Neyse, senin durumun için en uygun olanı kuru mama + takviye ile beslemek. Kuru mama olarak temizmama.com - Bonacibo kullanabilirsin, çok kaliteli olmasa da en azından katkılı değil, sağlıklı mamalar arasında ( en azından bildiğimiz bu ). 2 günde bir öğün olmak üzere de yukarı da ki tarifi hazırlayıp verirsen hayvanı bağırsakları da çalışmış olur.


Teşekkür ediyorum abicim.

Alıntı Yaparak Cevapla   

24 Nisan 2016 02:34
lifeeislifee...

Siz hep ekmek yeseniz sağlıklı uzun bir ömür geçirebilir misiniz ? Ya da at mı ki bu hayvan arpa falan yesin ? Bence direkt bıraya yazmanız da saçma madem o kadar sorgulayıp irdeleyen bir kişiliğiniz var önce internette bir araştırma yapın sonra bir veteriner hekime gidin sorun.

Alıntı Yaparak Cevapla   

Siz de fikrinizi paylaşabilirsiniz, unutmayın Petarkadaş'ta saygı önce gelir...

Sitede Gezenler

18 üye şu anda sitede. Ayrıca 1574 kişi de sitede dolaşıyor.





Reklam

Hayvan Dostu Markalar