10 Nisan 2014 09:58   şikayet Et
lordvoldemor...

Köpeklerde koruma içgüdüsü ne zaman gelişir?
Köpek seçerken ilk kriterimiz korumacı olmasıydı ve bu nedenle alman kurdu aldık şimdilik 3 aylık olan yavrumuzun koruma iç güdüleri ne zaman başlar ve daha korumacı bir köpek olması için neler yapabilirim...

10 Nisan 2014 12:42 tarihinde düzenlenmiş. |

Gelen Cevaplar
13 Nisan 2014 20:00
pasam2

Köpeğiniz zaten koruma yapan bir ırk eğer içinde varsa 4 aylık ken falan en azından havlamaya başlar. Koruma yaparmı sorusunu anlamanın en iyi yolu bence anne ve babasını araştırmak. Onlarda varsa yavrununda karakterindede vardır. Benim Köpeğimin annesi ve babası korumacıydı köpeğimdede aynı özellikler v
var 3 aylıkken olumsuz davranışlara karşı havlamaya başladı hatta durum ileri giderse üstüne bile koşuyodu.

Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 10:57
lordvoldemor...

Orijinalden alıntı: pasam2

Köpeğiniz zaten koruma yapan bir ırk eğer içinde varsa 4 aylık ken falan en azından havlamaya başlar. Koruma yaparmı sorusunu anlamanın en iyi yolu bence anne ve babasını araştırmak. Onlarda varsa yavrununda karakterindede vardır. Benim Köpeğimin annesi ve babası korumacıydı köpeğimdede aynı özellikler v
var 3 aylıkken olumsuz davranışlara karşı havlamaya başladı hatta durum ileri giderse üstüne bile koşuyodu.

Annesi showline bi köpekti koruma yaptığını sanmıyorum babası ise yapıyordu alana Korumaeğitimi almıştı

Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 11:02
lordvoldemor...

Orijinalden alıntı: sergeantangua

Benim köpeğim 6 yaşında. 6 yıl boyunca hiç bir insana hiç bir zaman saldırganlık göstermedi, hırlamadı, havlamadı. Çünkü bana bağıran eden veya benim bağırdığım ettiğim oldu, hatta üstüme yürüyen de oldu ama olay hiç fiziksel şiddete varmadı. Alan koruma da yapmadığı için koruma içgüdüsünün var olmadığını sayıyorduk. Sonra 6 yaşına basmasına bir kaç ay kala bir gün burnunu öptüm diye kızdı annem. Gazeteyle biraz şakayla ama daha çok ciddi bir şekilde kafama vurdu. Arya bir anda dikkat kesildi, fark edince ne yalan söyleyeyim merakımıza yenildik ve biraz daha ileri götürdük işi. İlk birkaç darbede ağlayıp havladı. Yetmeyince havladı. O da yetmeyince gazeteye atlayıp annemin elinden çekti. En sonunda da ufak bir uyarı ısırığı aldı annem ve biz kesince hemen normale döndü her şey. :) Belki yanılıyorum ama benim dengeli bir köpekten beklediğim buydu ve 6 yıl sonra da olsa "gerçekten" gerektiğinde beni koruyacağını bilmek güzel oldu. Bence en ufak bir bağırışmada, el kol hareketinde karşıdakine saldıracak bir köpek tehlikeden başka bir şey değil. Demem o ki, bir insanın erkek de olsa kadın da olsa gerçekten korunmaya ihtiyaç duyacağı anlar çok nadirdir. Ben de hep karanlıkta çıkıyorum ve oturduğum yerde sokak lambaları bile yok, dağ başı desem yeri. Gerçek bir tehlike doğduğunda da aşırı korkak ve güvensiz bir hayvan olmadıktan sonra da çoğu köpeğin sahibini korumaya çalışacağına inanıyorum.  Zaten AÇK, Rottweiler gibi köpeklerin görüntüsü yeterince caydırıcı, siz köpeğinizi olabildiğince sosyal yetiştirip sevdirin, özellikle de daha ufakken kedilere kuşlara, vs. alıştırın. Alan koruma bekliyorsanız onu bilemem, ama sahibini koruma konusunda endişeye gerek yok derim.

Aynen bizde görüntüsü caydirsin başka şeye gerek kalmasın diye seçtik alan koruma falan düşünmüyoruz ama hani bi bayanim yanında olduğu için birisi üstüne yürüyünce falan havlasin istiyoruz umarım zamanla istediğimiz gibi olur

Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 11:53
fossadeileon...


Kız arkadaşınız sabah veya aksam rahat yürüyemiyorsa sorun diğer insanlarla alakalıdır diye düşünüyorum.o konuyuda köpekle ne kadar çözebilirsiniz emin değilim. köpeğiniz büyüdükçe koruma içgüdüleride gelişecektir. büyüyene kadar geçen sürede dediğiniz tehlikeler devam edecektir. yavru köpek tercihiniz hatalı olmuş gibi.

Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 16:35
rottweiler11

Benim rot 4,5 aylık oldu bahçede  dışarda  fln yabancı ses duydumu  birbirine katıo ortalığı ekstra  yaptıım bişi yok sadece  oynuyoruz :D

Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 16:42
abidinberkay

bazı arkadaşlar "köpeği silah olarak almayın-sizi koruması için mi köpek alıyorsunuz - köpeğin sizi korumasını beklemeyin" gibi yorumlar yapmış... o zaman erkek arkadaşınızın sizi korumasını beklemeyin... mantık arasında hiç bir fark yok. köpeği kendini korumak için aldıysan koruyacak tabiki işi ne (altını çiziyorum kendini korumak için özellikle koruyucu köpek aldıysan.) ne demek köpek koruyucu değildir veya ne demek onu canlı olduğu için sev ? o zaman kocanızı canlı olduğu için sevin, biri sokakta size kötü birşey yapsa kocanız gidip adamın paçalarını yalasın oyun oynamak istesin. var mı öyle bi dünya? köpek ya da insan, her canlı sevdiği şeyi korur, korumalıdır da.  (ha bu demek değildir ki onu agresif yapın, kavga ettirin, köpek dövüşlerine sokun, dediklerimi iyi ayırt edin.)


aşlığı açan arkadaş gayet açık ve net "koruması için aldım ne zaman korur?" demiş bunun altına "köpeklerden seni korumasını bekleyemezsin, o bir silah veya senin için bir güvence değil" demeyin, diyorsanız akşam mekan,bar,pub çıkışı kafan güzel olduğunda erkeğin yanında kendini daha güvende hissedip koluna girme arkadaş. konu hayvan olunca hayalperestlik yapmamak lazım. unutmaki seni dağda koruyan askerlerimiz güvenlik güçlerimiz de seni korumak için çoğu zaman operasyonlarda köeklerden yardım alıyor ve onları eğitiyorlar ve seni kırsal alanlarda kurtlara ayılara karşı onlar koruyor, ne yapalım şimdi çobana kangal değil kaniş mi verelim? kurt sürüsü gelince top oynarlar artık. :D

(4 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 16:50
imagine

kesinlikle katılıyorum...kimse yanına body guard aramıyor...sadece gerektiğinde bir açk ve ya bir rott, ya da bir mastif olduğunu hissettirsin kötü niyetli insanlara...caydırıcı dişlerini göstersin...yoksa kimseyi yiyip bitirmesini beklemiyoruz...dünya o kadar temiz değil, o kadar güzel değil..

(1 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 17:04
pasam2

Orijinalden alıntı: lordvoldemort

Orijinalden alıntı: pasam2

Köpeğiniz zaten koruma yapan bir ırk eğer içinde varsa 4 aylık ken falan en azından havlamaya başlar. Koruma yaparmı sorusunu anlamanın en iyi yolu bence anne ve babasını araştırmak. Onlarda varsa yavrununda karakterindede vardır. Benim Köpeğimin annesi ve babası korumacıydı köpeğimdede aynı özellikler v
var 3 aylıkken olumsuz davranışlara karşı havlamaya başladı hatta durum ileri giderse üstüne bile koşuyodu.

Annesi showline bi köpekti koruma yaptığını sanmıyorum babası ise yapıyordu alana Korumaeğitimi almıştı
showlıne köpeklerde koruma yapabir benim köpeklerim showlıne:) merak etmeyin köpeğiniz güvenini kırmayın ona vurmayın ki kendine güvensin olumsuz davranışlarda öne atılsın :) 4-5 aylıkken tepki vermeye başlıyacaktır :)

Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 17:43
lordvoldemor...

Orijinalden alıntı: abidinberkay

bazı arkadaşlar "köpeği silah olarak almayın-sizi koruması için mi köpek alıyorsunuz - köpeğin sizi korumasını beklemeyin" gibi yorumlar yapmış... o zaman erkek arkadaşınızın sizi korumasını beklemeyin... mantık arasında hiç bir fark yok. köpeği kendini korumak için aldıysan koruyacak tabiki işi ne (altını çiziyorum kendini korumak için özellikle koruyucu köpek aldıysan.) ne demek köpek koruyucu değildir veya ne demek onu canlı olduğu için sev ? o zaman kocanızı canlı olduğu için sevin, biri sokakta size kötü birşey yapsa kocanız gidip adamın paçalarını yalasın oyun oynamak istesin. var mı öyle bi dünya? köpek ya da insan, her canlı sevdiği şeyi korur, korumalıdır da.  (ha bu demek değildir ki onu agresif yapın, kavga ettirin, köpek dövüşlerine sokun, dediklerimi iyi ayırt edin.)

aşlığı açan arkadaş gayet açık ve net "koruması için aldım ne zaman korur?" demiş bunun altına "köpeklerden seni korumasını bekleyemezsin, o bir silah veya senin için bir güvence değil" demeyin, diyorsanız akşam mekan,bar,pub çıkışı kafan güzel olduğunda erkeğin yanında kendini daha güvende hissedip koluna girme arkadaş. konu hayvan olunca hayalperestlik yapmamak lazım. unutmaki seni dağda koruyan askerlerimiz güvenlik güçlerimiz de seni korumak için çoğu zaman operasyonlarda köeklerden yardım alıyor ve onları eğitiyorlar ve seni kırsal alanlarda kurtlara ayılara karşı onlar koruyor, ne yapalım şimdi çobana kangal değil kaniş mi verelim? kurt sürüsü gelince top oynarlar artık. :D


Amacım zaten köpeği alıp zevk için millete saldirtmak değil elbet ama bazı arkadaşlar yazdıklarımı yanlış yorumlamış

Alıntı Yaparak Cevapla   

15 Nisan 2014 17:51
lordvoldemor...

Orijinalden alıntı: imagine

kesinlikle katılıyorum...kimse yanına body guard aramıyor...sadece gerektiğinde bir açk ve ya bir rott, ya da bir mastif olduğunu hissettirsin kötü niyetli insanlara...caydırıcı dişlerini göstersin...yoksa kimseyi yiyip bitirmesini beklemiyoruz...dünya o kadar temiz değil, o kadar güzel değil..

Evet maalesef dünya okadar güzel değil ve bende kimseye saldirsin zarar versin istemem ama caydiriciligi olsun ve gerekirse korusun isterim

Alıntı Yaparak Cevapla   

Siz de fikrinizi paylaşabilirsiniz, unutmayın Petarkadaş'ta saygı önce gelir...

Sitede Gezenler

8 üye şu anda sitede.





Reklam

Hayvan Dostu Markalar