08 Temmuz 2017 00:29   şikayet Et
mertkoz

Pug ırkı köpekler bahçede yaşayabilir mi?
arkadaşlar merhaba ben foruma yeni katıldım. ben bu ayın sonunda bi köpek çifliğinden bi yavru alıcam ve aşıları bitene kadar evde bakıcam ailem normal şartlarda evde köpek bakmaya karşılar (tabi onları sevmediklerinden değil) ama yavru olacağı için ve sadece 1-2 ay kalacağı için evde sorun etmediler aşılar bitince dışarıda bahçede 3.5 m yerden bağımsız ahşap bi kulube var ona alacağım köpeğe günde ayırabileceğim vakit belli lise öğrencisiyim  sabah 8 öğleden sonra 4 te evde oluyorum tabi köpeği sabah sekizden önce besleyip gezdirebilirim ben evde yokken köpeğime annem eşlikte edebileceğini söylüyor şuan yaz tatilinde olduğum için her daim onunla olabilirim kışın çok soğuk olursa kapalı bi balkonumuzda var oraya alabiliriz şimdi benim kafamda iki ırk var biri pug diğeri jack russell terrier eğitebileceğime güveniyorum ve çok sabırlıda olabiliyrum bunları göz önünde bulundurursak hangi ırk daha uygun olur kulubenin resminide buraya ekliycem 

08 Temmuz 2017 10:53 tarihinde düzenlenmiş. |

Gelen Cevaplar
08 Temmuz 2017 17:17
mertkoz

Sayın marchqu ben köpeğimi bi kere bahçeye baglamıycam ikincisi ne olursa olsun ona ayirabilecegim vakit her zaman var nasıl diye sorarsanız bana dersmi arkadaşını denince arkadaşımı seçerdim bu hiçbir zaman degismedi. Yani bahçede bir hayvan bağlıyım bırakacak değilim hani size göre köpeklerimiz evde bakılmalı ya bende gerek duyulmadıkça buna karşıyım yanlış anlamayın bana göre şartlar sağlandıkça her köpek bahçede ilgi ve sevgiyle bakılabilir üçüncü olarak köpeğini satan abim 9 yavruya bakamıyca için satıyor yani hayvanlarını damızlık bir hayvanmış gib
satmiyor. Sokaktan sahipken diyen çok oluyor bana tabiki sokaktan bu can kurtarmak çok isterim ama bı Jack Russell bulamadım ben Ankara'da ki barınaklarda diyiceklerim bu kadar umarım hıç biseyi artniyetli anlamazsınız telden yazdığım ıçin kötü yazdım kusura bakmayın

Alıntı Yaparak Cevapla   

08 Temmuz 2017 17:48
marchqueen95

Orijinalden alıntı: mertkoz

Sayın marchqu ben köpeğimi bi kere bahçeye baglamıycam ikincisi ne olursa olsun ona ayirabilecegim vakit her zaman var nasıl diye sorarsanız bana dersmi arkadaşını denince arkadaşımı seçerdim bu hiçbir zaman degismedi. Yani bahçede bir hayvan bağlıyım bırakacak değilim hani size göre köpeklerimiz evde bakılmalı ya bende gerek duyulmadıkça buna karşıyım yanlış anlamayın bana göre şartlar sağlandıkça her köpek bahçede ilgi ve sevgiyle bakılabilir üçüncü olarak köpeğini satan abim 9 yavruya bakamıyca için satıyor yani hayvanlarını damızlık bir hayvanmış gib
satmiyor. Sokaktan sahipken diyen çok oluyor bana tabiki sokaktan bu can kurtarmak çok isterim ama bı Jack Russell bulamadım ben Ankara'da ki barınaklarda diyiceklerim bu kadar umarım hıç biseyi artniyetli anlamazsınız telden yazdığım ıçin kötü yazdım kusura bakmayın


Ben veya bir başkası ne söylerse söylesin siz kendi inandığınız doğrulardan sapmayacaksınız bu sebeple size yeni yavrunuzla mutlu bir yaşam diliyorum. Ben üstüme düşen görevi yaptım, sizi elimden geldiğince bilgilendirmeye çalıştım.

(2 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

08 Temmuz 2017 18:00
marchqueen95

Orijinalden alıntı: marchqueen95

Orijinalden alıntı: mertkoz

Sayın marchqu ben köpeğimi bi kere bahçeye baglamıycam ikincisi ne olursa olsun ona ayirabilecegim vakit her zaman var nasıl diye sorarsanız bana dersmi arkadaşını denince arkadaşımı seçerdim bu hiçbir zaman degismedi. Yani bahçede bir hayvan bağlıyım bırakacak değilim hani size göre köpeklerimiz evde bakılmalı ya bende gerek duyulmadıkça buna karşıyım yanlış anlamayın bana göre şartlar sağlandıkça her köpek bahçede ilgi ve sevgiyle bakılabilir üçüncü olarak köpeğini satan abim 9 yavruya bakamıyca için satıyor yani hayvanlarını damızlık bir hayvanmış gib
satmiyor. Sokaktan sahipken diyen çok oluyor bana tabiki sokaktan bu can kurtarmak çok isterim ama bı Jack Russell bulamadım ben Ankara'da ki barınaklarda diyiceklerim bu kadar umarım hıç biseyi artniyetli anlamazsınız telden yazdığım ıçin kötü yazdım kusura bakmayın


Ben veya bir başkası ne söylerse söylesin siz kendi inandığınız doğrulardan sapmayacaksınız bu sebeple size yeni yavrunuzla mutlu bir yaşam diliyorum. Ben üstüme düşen görevi yaptım, sizi elimden geldiğince bilgilendirmeye çalıştım.


Bu arada bebeği sahipleneceğiniz veteriner hekimi neden eleştirdiğimi sanırım anlayamadınız.
Köpeklerimizi kedilerimizi önce onların sağlığı, mutluluğu ve bizlerin iyiliği için kısırlaştırmalıyız. Bu her pet sahibinin ilk görevi. Nasıl olurda bizlerden daha biliçli daha hassas olması gereken bir veteriner hekimin köpeğini kısırlaştırmayıp doğacak yavruların akıbetini düşünmeden hareket edebiliyor.
9 yavruya bakamayacağı aklına yavrular doğunca mı dank etmiş. İnsanlara ücretli ücretsiz verilen 10 canlıdan 9 'u sokağa,barınağa veya bir başkasına terk ediliyor.
İşte özenli ve dikkatli olunması gereken bir konuda, bu denli yanlış bir tutum sergileyen veteriner hekimi bu sebeple eleştirdim.

(2 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

08 Temmuz 2017 18:19
pasa66

Bu yüzden sokağa atılan terk edilen canların sorumluluğunu elimizden geldiği kadar bireysel olarak biz hayvanseverler yükleniyoruz.Barinak denilen yerlerde hayvanlar rehabilite edilip sağlık sorunlarıyla ilgilenilmesi gerekirken buraların terk edilen bu canlar için ölüm kamplari haline getirildiğini defalarca defa gördük.En son Yalovada ondan önce Kütahyada ve daha bi çok yerde.Hem de barınak veterinerlerinin zehirli iğnelerle masumları nasıl katlettiklerini.Malesef ulkemizde boyle bi gerçek var ve sokaklar terk edilen canlarla dolu.Hala kısırlaştırma karşıtı konuşanlar varya ıste sözüm hepinize!!!Açın Yalovadaki köpeklere ne yapıldığının videolarını izleyin.Sonrada kontrolsüzce çiftleştirip yavru almaya onları satmaya ya da sahiplendirmeye devam edebilecekmisiniz????Bunun vebali hepinizin boynundadır.

(2 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

08 Temmuz 2017 18:34
neroko
08 Temmuz 2017 18:44
mertkoz

Yanlış anlaşıldığını herhalde ben kısırlaştırmaya karşı değilim

Alıntı Yaparak Cevapla   

08 Temmuz 2017 19:17
gmzckrc

Merhaba, çok güzel şeyler zaten yazılmış. Fakat şunu eklemek istiyorum ki. Siz ne kadar o köpeği terk etmeyecek olsanız da, hatta dediğiniz gibi "bana dersmi arkadaşınmı denince arkadaşımı seçerdim" düşüncesindeyseniz bile ailenizin bu düşüncede olduğunu hiç sanmıyorum. Bilinçli bir aile her zaman çocuğunun eğitimini birinci plana koyar. Ve siz köpeğe zaman ayırıp, (mecburen) derslerinizden geri kaldığınızda ailenizin (tanımasam dahi) köpek hakkındaki düşüncelerinin nasıl şekilleneceğini tahmin edebiliyorum. Lise zaten zor bir dönem. Dersler, ödevler derken, insan kendine bile vakit ayıramıyorken birde arkadaşlarında dediği gibi bahçenizde sizi bekleyen bir can olacak. Sizin kendi sosyal hayatınız var. Bir çok şekilde (tv izlemek, kitap okumak, oyun oynamak, gezmek gibi) eğlenebilirsiniz. Fakat o köpeğin tek hayatı siz olacaksınız. Bu yüzden sizden alabildiği kadar ilgi almak isteyecek. Diyelim ki aileniz de yardım edecek. Köpeğin günlük ihtiyacını layığıyla giderebilecekler mi? Onu koşturup yorabilecekler mi? Olayı biraz daha ileri götürürsek sizinle 14-15 sene yaşayacak, siz 30-31 yaşına kadar (şanslıysa) sizinle kalacak bir can. Üniversiteye hazırlanmanız gereken dönemde ona ister inanın, ister inanmayın yeteri kadar vakit ayıramayacaksınız. Üniversiteyi kazandığınızda yüksek ihtimal başka şehire, kirada oturmaya gideceksiniz. Ve hala bekarken ev bulmak zorken, sizi köpekle kabul edecek bir ev sahibi bulmakta neredeyse imkansız. askere de gitmeniz gerekecek. Belki evleneceksiniz eşiniz istemeyecek, çocuğunuzun alerjisi çıkacak. Bu şekilde türlü ihtimaller yazabilirim. Ki petbula girerseniz bu ihtimallerin hepsinin gerçekleştiğinide görebilirsiniz. Hayatınızın en güzel, en zor dönemi belkide. bu dönemde bir köpek almanız hem sizi, hemde alacağınız canı mutsuz edecektir. umarım uyarımı dikkate alırsınız ve bir köpek sahiplenme işini ertelersiniz.

(2 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

Siz de fikrinizi paylaşabilirsiniz, unutmayın Petarkadaş'ta saygı önce gelir...

Sitede Gezenler

5 üye şu anda sitede. Ayrıca 877 kişi de sitede dolaşıyor.





Reklam

Hayvan Dostu Markalar