27 Aralık 2013 15:34   şikayet Et
denemesurumu

Kulağında sorun mu var?
Ya robinin kulağında böyle siyah siyah bi şeyler var 2 ay önce falan veterinere demiştik bunlar zarar verir mi diye yok  onlar kiri tutuyor falan dedi sanırım şimdi onlar zarar vermeye başladı sürekli silkeneliyor ve kaşıyor siyahlık çok fazla var bunu nasıl temizleyeceğim ben?
Kulağına dokundurmuyor zorla iki kişi zaptedebilirsek eğer temizliğini nasıl yapayım o siyah şeyleri kazıyana kadar pamukla sıyırayım mı napayım? ıslatayım mı pamuğu yoksa el temizleme suyu var hijyenik (alkollu) onunla mı ıslatayım?

27 Aralık 2013 15:55 tarihinde düzenlenmiş. |

Gelen Cevaplar
27 Aralık 2013 16:16
mj

İlk çözüm hekimin görmesidir elbette. 


Evde temizleme adına oksijenli su ve pamuk kullanın. Kulak çubuğu falan riskli olabilir. Salt pamuk.. Islatın ve temizleyin ulaşabildiğiniz yerleri. 

(1 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

27 Aralık 2013 16:35
pellini35

tülbent daha etkili


saf pamuk kumaş

tülbenti ıslatın bi köşesini öyle temizleyin

(1 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

27 Aralık 2013 17:32
denemesurumu

Teşekkürler, peki temizledikten sonra bu sallaması falan geçer mi?

Alıntı Yaparak Cevapla   

27 Aralık 2013 17:36
pellini35

psikolojik olarak 1 2 kez daha yapabilir belki ama veterinerde sorun yok dediğine göre bırakır o hareketi zamanla herhalde


benimkide yolun ortasına oturup patisiyle boynunu kaşıyo

tasmayı sevemedi hiç .(

(1 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

27 Aralık 2013 17:38
ares41

kulak işini erteletme bir veteriner baksın çok sallıyorsa kafasını sadece kirden olmaz geçen hafta aresi sabah gezdirirken birşeyi yoktu öğleden sonra veterinerler geldi aşıları için bir baktıkki kafasını devamlı salıyor kulağını açmamızla böyle simsiyah kanla karışık bişi mersem içeri bişi batmış kulak zarırnın oraya iltihap yapmış 1 haftadır antibiyotik ve merhemlerle geçirmeye çalışıyoruz bizimkide elletmedi işk temizlenirken anestezi ile biraz mayıştırdılar sonra önce tüyler kesildi kulağının sonra temizlendi kulak neredeyse kapanmıştı ama şuan gayet iyi bir baktır derim elletmiyorsa sadece kirden değildir o iş

(1 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

27 Aralık 2013 23:35
denemesurumu

Orijinalden alıntı: ares41

kulak işini erteletme bir veteriner baksın çok sallıyorsa kafasını sadece kirden olmaz geçen hafta aresi sabah gezdirirken birşeyi yoktu öğleden sonra veterinerler geldi aşıları için bir baktıkki kafasını devamlı salıyor kulağını açmamızla böyle simsiyah kanla karışık bişi mersem içeri bişi batmış kulak zarırnın oraya iltihap yapmış 1 haftadır antibiyotik ve merhemlerle geçirmeye çalışıyoruz bizimkide elletmedi işk temizlenirken anestezi ile biraz mayıştırdılar sonra önce tüyler kesildi kulağının sonra temizlendi kulak neredeyse kapanmıştı ama şuan gayet iyi bir baktır derim elletmiyorsa sadece kirden değildir o iş




Of yaa, az önce temizlemeye çalıştık üç kişi tutamadık ağlıyor bağırıyor ısırıyor çırpınıyor zorla iki üç parça siyah zift gibi bi şey sıyırabildim sonra mecbur bıraktık of yarın götürelim en iyisi de bizim veterinerler öyle alakalı uzman kişiler değil bakarlar şöyle iyi iyi gayet iyi bi sorun yok sallarlar öyle sorun olmaz der geçiştirirler napacam bilemiyorum ya

Alıntı Yaparak Cevapla   

27 Aralık 2013 23:40
ares41

Orijinalden alıntı: robinson

Orijinalden alıntı: ares41

kulak işini erteletme bir veteriner baksın çok sallıyorsa kafasını sadece kirden olmaz geçen hafta aresi sabah gezdirirken birşeyi yoktu öğleden sonra veterinerler geldi aşıları için bir baktıkki kafasını devamlı salıyor kulağını açmamızla böyle simsiyah kanla karışık bişi mersem içeri bişi batmış kulak zarırnın oraya iltihap yapmış 1 haftadır antibiyotik ve merhemlerle geçirmeye çalışıyoruz bizimkide elletmedi işk temizlenirken anestezi ile biraz mayıştırdılar sonra önce tüyler kesildi kulağının sonra temizlendi kulak neredeyse kapanmıştı ama şuan gayet iyi bir baktır derim elletmiyorsa sadece kirden değildir o iş




Of yaa, az önce temizlemeye çalıştık üç kişi tutamadık ağlıyor bağırıyor ısırıyor çırpınıyor zorla iki üç parça siyah zift gibi bi şey sıyırabildim sonra mecbur bıraktık of yarın götürelim en iyisi de bizim veterinerler öyle alakalı uzman kişiler değil bakarlar şöyle iyi iyi gayet iyi bi sorun yok sallarlar öyle sorun olmaz der geçiştirirler napacam bilemiyorum ya



siyah zift gibiyse aynı sorun ya bişi batmış yada ileri derecede mantar sıkıntısı var veterinerimin anlattığına göre hiç bekletmeden götür bir an önce 

Alıntı Yaparak Cevapla   

27 Aralık 2013 23:48
denemesurumu

Ya ama benimki iki kulağındada aynı tepkiyi verdi? Bide kaşırken "ouuvvhhh" diye ses çıkarıyor inliyor..

Alıntı Yaparak Cevapla   

28 Aralık 2013 00:26
ares41

Orijinalden alıntı: robinson

Ya ama benimki iki kulağındada aynı tepkiyi verdi? Bide kaşırken "ouuvvhhh" diye ses çıkarıyor inliyor..



evet aynı durum inş çok ciddileşmemiştir

Alıntı Yaparak Cevapla   

28 Aralık 2013 00:52
roniii

Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun...

Bahsettiğiniz sorun kulak mantarı olabilir.
Bir iki hafta önce ben de Roni'nin kulağını şiddetli kaşıdığını ve başını salladığını farkettim... Heralde kulağı yine kirlenmiştir diye baktığımda gördüm ki sanki kulağına çamur girmiş gibi çok kirliydi. Hemen temizledim... Oysa kulağı öyle olmadan daha bir hafta önce kulağını kontrol ettiğimde kirli değildi...
Kulağını temizledikten iki gün sonra Roni yeniden baş sallamaya ve kulak kaşımaya başladı.... Bu sefer yine kontrol ettiğimde daha da kirlenmişti. Ertesi günü veterinere götürdüm ve doktorumuz kulak mantarı olduğunu söyledi...

Meğer o kir sandığım şey kulağında oluşan mantarın neden olduğu pislikmiş.
Verdiği kulak damlası maalesef hiç işe yaramadı... Tekrar kontrole gideceğiz.
Umarım sizin dostunuzda ciddi bir problem olmaz. Google'dan "kulak mantarı" diye arattırınızsanız, görsellerden sizinkinde de benzerik var mı diye karşılaştırabilirsiniz. Yine de veterinere götürmenizde fayda var tabii.

Dört ayaklı dostunuza acil şifalarla birlikte iyi akşamlar diliyorum.

(1 kişi bunu patiledi.) Alıntı Yaparak Cevapla   

Siz de fikrinizi paylaşabilirsiniz, unutmayın Petarkadaş'ta saygı önce gelir...

Sitede Gezenler

35 üye şu anda sitede.





Reklam

Hayvan Dostu Markalar